Aktualności

Warsztaty edukacyjne w ramach konferencji IGF Polska 2022

Nasi uczniowie świetnie się spisali na warsztatach edukacyjnych. Pogłębiali swoją wiedzę w zakresie programowania.

Szkolne webinarium eTwinning „Kreatywne wykorzystanie smartfona w szkole”

Szkolne webinaria eTwinning organizowane przez Krajowe Biuro eTwinningu, to lekcje online, które można oglądać wspólnie z uczniami w szkole. Łukasz Gierka – nauczyciel przedmiotów informatycznych oraz wykładowca akademicki zaprezentował ciekawe aplikacje na telefon do wykorzystania w klasie.

Ogólnopolski projekt edukacyjny „Dzieci programują” II edycja – ZaGRAJmy

„Układanie gier przez dzieci, dla dzieci oraz rozgrywanie gotowych gier jest znakomitym sposobem rozwijania dziecięcych umysłów i przygotowania dzieci do nauki szkolnej” – E. Gruszczyk-Kolczyńska Podsumowanie projektu po I semestrze w klasach 1.

Dary Froebla - innowacyjny materiał dydaktyczny

Friedrich Froebel korzystając ze swoich obserwacji dziecięcych zabaw oraz doświadczeń w szkole budownictwa, opracował i wykonał zestaw darów – zabawek, materiałów dydaktycznych stanowiących trzon aktywności dzieci i nauczycieli. „Dary”, a nie „zabawki”, czy „klocki”, ponieważ zostały stworzone specjalnie dla dzieci, z troską o ich prawidłowy rozwój, radość, naukę. Co kryje się pod pojęciem „dary”? Odpowiedź w poniższym materiale.

Kreatywność w głowie się nie mieści

Sir Ken Robinson brytyjski pisarz, mówca i doradca, lider w dziedzinie rozwoju kreatywności, innowacyjności i zasobów ludzkich definiuje kreatywność jako proces generowania oryginalnych pomysłów, które mają wartość. Oto fragment książki "Kreatywne szkoły".