Projekt "Matematyka - wstęp do kariery wynalazcy"
Skrót
Po raz kolejny uczniowie Szkoły Podstawowej nr 58 biorą udział w projekcie „MATEMATYKA – wstęp do kariery wynalazcy”, który jest kontynuacją ubiegłorocznej edycji.
Projekt realizowany jest przez Wydział Matematyki i Nauk Informatycznych Politechniki Warszawskiej i skierowany jest do uczniów klas piątych.
Udział w projekcie polega na indywidualnym rozwiązywaniu zadań matematycznych przez uczniów na platformie e - learningowej, której moduł został zintegrowany z układem treści realizowanych z podręcznika „Matematyka z plusem”.
Dzięki współpracy naszej szkoły z zespołem odpowiedzialnym za rozwój systemu (pracownikami, doktorantami, studentami i absolwentami Politechniki Warszawskiej oraz pracownikami Polskiej Akademii Nauk), nasi uczniowie mogą rozwijać swoje kompetencje matematyczne przy użyciu nowoczesnych technologii.
Platforma wykorzystuje sztuczną inteligencję do personalizacji procesu nauki. Bazując na doświadczeniach ucznia system indywidualnie dobiera zadania adekwatnie do jego umiejętności, przez co umożliwia pracę z uczniem na rożnych poziomach zaawansowania. Program zwiększa atrakcyjność nauki dzięki rozbudowanemu systemowi motywacji. Wirtualne nagrody otrzymywane podczas rozwiązywania zadań sprawiają, że uczniowie chętniej uczą się matematyki.
Dzięki użyciu zaawansowanych autorskich rozwiązań informatycznych system optymalnie wykorzystuje czas ucznia poświęcony na naukę. System stara się wykrywać problemy uczniów i kieruję doborem spersonalizowanych zadań, aby uczeń sam był w stanie zrozumieć przyczynę błędu i się poprawić, jak również samodzielnie rozwiązać zadanie, które wcześniej było dla niego za trudne. W szkole nad rozwojem i indywidualizacją uczniów czuwa nauczyciel, a dzięki pracy w domu na platformie dziecko uzyskuje wsparcie także przy wykonywaniu zadań domowych. Dla uczniów to wielka szansa, aby odczarować matematykę i pokonać własne trudności, dla uczniów uzdolnionych matematycznie i zainteresowanych w przyszłości studiami na kierunkach technicznych – to okazja nie tylko na podniesienie kompetencji matematycznych i udział w prekursorskim projekcie – Politechnika Warszawska ma bowiem ambitne plany objęcia opieką uczniów szczególnie zdolnych przez kolejne lata.
System zyskał uznanie wśród uczniów i nauczycieli biorących udział w pilotażowym programie w roku poprzednim, czego potwierdzeniem są opinie nauczycieli i wyniki osiągane przez uczniów. Jest to dowód potwierdzający wartość dydaktyczną programu.
Zapraszam do zapoznania się z krótkimi materiałami wideo przygotowanymi przez Telewizję Polską, które opowiadają o idei i efektach programu, a można je obejrzeć tutaj.
Opiekun projektu:
Alina Zawół