Ogólnopolski projekt edukacyjny „Dzieci programują” III edycja – PROGRAMUJMY

Skrót

Projekt edukacyjny – „Dzieci programują” trzecia edycja PROGRAMUJMY – pokażemy, jak krok po kroku zacząć przygotowanie dzieci do podjęcia nauki programowania w teorii i praktyce. Zaprezentujemy wiele ćwiczeń, zabaw i gier logicznych z wykorzystaniem Darów Froebla i innych materiałów wdrażających do tworzenia strategii i umiejętności przydatnych podczas nauki programowania.

Ogólnopolski projekt edukacyjny „Dzieci programują”
III edycja –  ProgramujMy

Projekt edukacyjny kierowany jest dla tych, którzy zaczynają przygodę z nauką programowania jak również dla tych którzy pierwsze kroki maja już za sobą. Aby zacząć wdrażać dzieci do programowania, nie potrzebny nam sprzęt komputerowy. Zwłaszcza gdy zaczynamy pracę z przedszkolakami, czy dziećmi w wieku wczesnoszkolnym. Możemy obejść się bez tabletów, czy komputerów wykorzystując ich aktywność podczas zabaw z Darami Froebla i innych dostępnych materiałów i pomocy. W początkowym okresie przygotowania dzieci do nauki programowania ważne jest, aby dzieci mogły pracować na konkretach tak, aby w przyszłości łatwiej było im radzić sobie z działaniami wykonywanymi w wykorzystaniem nowoczesnych technologii.


Przykłady miesięcznych zadań:

Październik – „Grzybobranie” – gra planszowa;
Listopad – Przedstawienie na dzień pluszowego misia” – wstęp do programowania;
Grudzień – „Rozwożenie prezentów przez Św. Mikołaja” – zabawy z wykorzystaniem figur liczbowych;
Styczeń – „Zabawy w kodowanie”– wstęp do kodowania;
Luty – „Coś do rymu” - rymowane zabawy na planszach do programowania;
Marzec – „Gdzie jest piłka” – zakodowane zabawy;
Kwiecień – „Kropki biedronki/barwne motyle” – zabawa z figurami liczbowymi;
Maj – „Wakacyjne gry” - tworzenie wakacyjnej gry z wykorzystaniem figur liczbowych
Koordynator projektu: Barbara Bałdyga
 

 

Galeria

Zobacz całą galerię