Ogólnopolski projekt edukacyjny „Dzieci programują” II edycja – ZaGRAJmy
Bałdyga Barbara, 2021-02-20
Skrót
„Układanie gier przez dzieci, dla dzieci oraz rozgrywanie gotowych gier jest znakomitym sposobem rozwijania dziecięcych umysłów i przygotowania dzieci do nauki szkolnej” – E. Gruszczyk-Kolczyńska Podsumowanie projektu po I semestrze w klasach 1.
Ogólnopolski projekt edukacyjny - "Dzieci programują"
II edycja – ZaGRAJmy
Rozrywki umysłowe, a więc różnego rodzaju zagadki, gry i zadania logiczne, gry planszowe i gry strategiczne oraz quizy, których rozwiązanie wymaga niekiedy znacznego wysiłku umysłowego i sporej dozy pomysłowości, cieszą się wśród dzieci olbrzymim powodzeniem.
Projekt edukacyjny – „Dzieci programują” II edycja – ZaGRAJmy jest kontynuacją wdrażania dzieci do nauki programowania czyli wspomagania takich umiejętności jak: logiczne myślenie, kreatywne rozwiązywanie problemów, precyzyjne prezentowanie myśli i pomysłów, współpracy zespołowej i dobrej organizacji pracy poprzez gry, które sami zrobimy. Pomysłów na grę jest mnóstwo, każda może być niepowtarzalna, wyjątkowa i fajna. Może to też być modyfikacja gry, która jest już znana ale w naszym, innym wydaniu okaże się jeszcze fajniejsza.
W pierwszym semestrze nauki uczniowie z klas 1 wykonali gry o następującej tematyce:
- Październik - „Poznajmy się”- gry i zabawy na dobry początek
- Listopad – „Przygoda w lesie”- gra planszowa
- Grudzień – „Zagrajmy w karty”- towarzyskie gry karciane
- Styczeń – „Dobierz i połóż”- domino na różne sposoby
Materiał przygotowały:
Barbara Bałdyga
Agnieszka Chruściel