Organizacja zajęć lekcyjnych w Szkole Podstawowej nr 58

Skrót

Organizacja zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych w okresie pandemii w Szkole Podstawowej nr 58 w Lublinie

Organizacja zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych w okresie pandemii
w Szkole Podstawowej nr 58 w Lublinie

Procedura


Nauczyciele i uczniowie realizują tygodniowy plan zajęć zgodnie z wytycznymi GIS, MZ i MEN. W procedurze uwzględnia się aktualizacje wytycznych GIS, MZ, MEN, specyfikę placówki, która rozpoczyna swoją działalność. Zasady sanitarne obowiązujące podczas lekcji są stosowane także podczas zajęć pozalekcyjnych. Wychowawcy klas są zobowiązani do wspólnej z uczniami analizy procedury, bezpieczne wprowadzenie uczniów w przestrzeń szkoły oraz monitorowanie poruszania się uczniów w wyznaczonych miejscach.

1. W zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych uczestniczą tylko zdrowi uczniowie (z  wykluczeniem choroby przewlekłej: cukrzyca, astma).

2. Na podstawie opinii lekarskiej można ucznia szczególnie (o obniżonej odporności, przewlekle chorego) zagrożonego zakażeniem koronawirusem objąć nauczaniem indywidualnym.

3. Lekcje odbywają się w ograniczonej dla ucznia przestrzeni. Każdemu oddziałowi została przypisana jedna sala lekcyjna mająca wentylację. W każdej sali lekcyjnej znajduje się umywalka, mydło i ręczniki papierowe.

4. W czasie lekcji do poszczególnych sal przechodzą nauczyciele. Nauczyciel może zasłaniać usta i nos przyłbicą lub maseczką.

5. Do szkoły uczniowie klas 4 – 7 wchodzą wejściem głównym i przechodzą bezpośrednio do sal, w których rozpoczynają lekcje. Wejście uczniów do sal nadzorują nauczyciele rozpoczynający pracę o godzinie 8.00. Ta grupa nauczycieli monitoruje przejście uczniów przez korytarze od godziny 7.50. Do chwili zakupu szafek ubraniowych uczniowie klas 4 – 7 wychodzą ze szkoły również wejściem głównym.

6. Uczniowie klas I – III wchodzą do szkoły wejściem drugim prowadzącym do szatni. W szatni opiekę nad nimi przejmują wychowawcy klas I – III. Ta sama grupa nauczycieli odpowiada za bezpieczne wyjście ucznia ze szkoły po zakończonych zajęciach. Nauczyciele klas I – III przejmują dyżur w szatni lub przy wejściu głównym na 15 minut przed rozpoczęciem zajęć lekcyjnych.

7. Uczniowie klas I – III wychodzą z sali po lekcjach pod opieką nauczyciela. Wychodzą przez szatnię. Ubrane dzieci wyprowadza ze szkoły nauczyciel kończący zajęcia lekcyjne. Rodzice oczekujący na dzieci, pozostają w bezpiecznej od siebie odległości. Usta i nos przesłaniają maseczkami/przyłbicami.

8. Ubranie wierzchnie i buty na zmianę uczniowie pozostawiają na wieszaku przydzielonym danej klasie (do momentu wyposażenia uczniów w szafki ubraniowe).

9. Wejście i wyjście uczniów ze szkoły nadzorują również strażnicy miejscy

10. Zajęcia z wychowania fizycznego odbywają się w sali gimnastycznej. Klasy uczestniczące w zajęciach wychowania fizycznego przedzielają i izolują elektronicznie uruchamiane kotary.

11. W przerwach i po lekcjach sprzęt w sali gimnastycznej jest dezynfekowany.

12. W czasie lekcji uczniowie mogą korzystać z maseczek lub przyłbic na zasadzie dobrowolności.

13. Na jednej kondygnacji uczą się dwie klasy z poziomu 4 – 7 i dwie lub trzy klasy z poziomu 1 – 3.

14. Każde dziecko ma wyznaczoną swoją przestrzeń w klasie przy jednoosobowych stolikach. Nie zmienia stolika i krzesełka. Dba o porządek wokół siebie i czystość rąk. W swojej sali lekcyjnej na każdej przerwie może skorzystać z możliwości umycia rąk, a zwłaszcza w przerwie śniadaniowej.

15. W czasie lekcji i przerw uczeń korzysta wyłącznie z własnych rzeczy (przybory szkolne, chusteczki, kanapki, ubrania, napoje). Swoje rzeczy podpisuje.

16. Na każdej kondygnacji została wyznaczona przestrzeń wspólna. Tworzy ją część korytarza wzdłuż sal, w których odbywają się zajęcia lekcyjne. W przestrzeni wspólnej znajduje się toaleta dla chłopców i dziewczynek.

17. W czasie zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych oraz przerw uczniowie przebywają w salach lub w przestrzeni wspólnej. Nie przemieszczają się pomiędzy kondygnacjami (z wykluczeniem sali gimnastycznej i biblioteki szkolnej oraz pracowni geograficznej, biologicznej, chemicznej).

18. Przebywając w przestrzenie wspólnej, uczniowie, zachowują dystans społeczny Zasłanianie ust i nosa maseczką lub przyłbicą jest dobrowolne.

19. Podczas przerw pięciominutowych uczniowie pozostają w sali lub w przestrzeni wspólnej pod opieką nauczyciela. Podczas długiej przerwy na jednej kondygnacji mogą przebywać tylko dwie klasy. Opiekę nad nimi sprawuje dyżurujący nauczyciel.

20. Uczniowie klas 1 – 3 spożywają obiady w innym czasie niż uczniowie klas 4 – 7. W stołówce przebywają w tym samym czasie cztery oddziały. Opiekę sprawują wychowawcy klas 1 – 3 i nauczyciele sprawujący dyżur. Czas spożywania posiłków przez uczniów klas 1 – 7 określa osobny harmonogram.

21. Uczniowie w czasie dziennego pobytu w szkole utrzymują czystość rąk. Spożywają śniadanie o uzgodnionej z wychowawcami porze.

22. Nauczyciel nawiązuje kontakt ze szkolną pielęgniarką, kiedy u ucznia zaobserwuje wystąpienie objawów wskazujących na podwyższoną temperaturę i przeziębienie (katar, kaszel). W nawiązaniu kontaktu zwraca się bezpośrednio do osoby pełniącej rolę łącznika w kontaktach z pielęgniarką. Łącznik to osoba pełniąca dyżur na korytarzach, a więc dostępna w czasie lekcji i przerw. Doprowadza ona ucznia do pielęgniarki. Jeżeli w czasie interwencji pielęgniarka nie będzie obecna w szkole, łącznik dokonuje pomiaru temperatury, doprowadza ucznia do izolatorium, powiadamia rodziców/opiekunów prawnych i sprawuje opiekę nad uczniem do momentu przybycia rodziców/opiekunów prawnych do szkoły.

23. Pomiaru temperatury dokonuje pielęgniarka lub łącznik. Jeżeli stwierdzi, że dziecko ma podwyższoną temperaturę, izoluje je od pozostałych uczniów i sprawuje nad nim opiekę do momentu przybycia rodziców. Razem z dzieckiem przebywa w izolatorium (wyznaczone miejsce położone blisko gabinetu pielęgniarki).