Sukces w projekcie "Uczeń i uczennica przyszłości"

Skrót

Miło nam poinformować, że grupa uczniów naszej szkoły z klas szóstych i siódmych zdobyła drugie miejsce w ramach II edycji projektu „Uczeń i uczennica przyszłości” organizowanym przez Gminę Lublin.

Celem był rozwój kompetencji i umiejętności technicznych młodzieży z lubelskich szkół podstawowych oraz ich nauczycieli. Zespoły biorące udział w konkursie miały korzystać ze sprzętu zakupionego w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Chodziło przede wszystkim o wsparcie rozwoju kwalifikacji z użyciem sprzętu posiadanego przez szkoły oraz wykorzystanie idei FabLabu do nauki kreatywnego działania w świecie nowych technologii. Projekt obejmował szereg aktywności skierowanych do uczniów i nauczycieli. Między innymi były to szkolenia z autoprezentacji wraz z wizytą w studio multimedialnym Politechniki Lubelskiej. Młodzież uczestniczyła także w warsztatach z druku 3D. W ramach projektu uczennice i uczniowie złożyli wizyty studyjne w lubelskich firmach wykorzystujących zaawansowane technologie.
Nasza drużyna w składzie: Adam Mrugała, Karolina Pikuła, Weronika Syrytczyk, Magdalena Nowak, Zuzanna Górnicka, Jan Kamiński, Michał Pajurek, Elżbieta Peryt, Hanna Próchniewicz, Antoni Śliwiński zaprezentowała projekt zatytułowany: "Przy Berylowej 7", w którym zawarte zostały idee możliwe do zastosowania w tzw. Smart City. Modelem tworzonym na potrzeby konkursu była makieta budynku miasta przyszłości. Inspiracją dla zespołu reprezentującego naszą szkołę w konkursie były konstrukcje nowoczesne i ekologiczne (jak choćby Paryskie Centrum Pompidou z kolorowymi instalacjami użytkowymi na zewnątrz budynku). Młodzież budując model, używała surowców wtórnych pozyskanych z bezpiecznych źródeł, poddając odzyskane materiały recyklingowi. Grupa młodzieży kierowała się również ideą połączenia nowoczesności z tradycją (inspiracją był polski pawilon na targach międzynarodowych Expo w Szanghaju z 2010 r.). Piękna przeszklona bryła w założeniu miała być galerią sztuki i centrum kultury. Umieszczone na dachu panele słoneczne jako tzw. trakery poruszające się wraz z pozornym ruchem słońca miałyby optymalizować pozyskiwanie energii z naszej najbliższej gwiazdy. Na ścianach zostały umieszczone pionowe ogrody jako wyraz troski o mikroklimat przyjazny człowiekowi, ale także dbałości o czyste powietrze w miejskiej aglomeracji (przykładem były zakładane kilka lat temu ogrody wertykalne przez Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie). Model łączy piękno i funkcjonalność z nowoczesnymi technologiami, a jednocześnie jest wyrazem szacunku dla tradycji i środowiska naturalnego.
Gratulujemy uczniom i ich opiekunom: p. Mirosławowi Zielińskiemu, p. Agnieszce Kucharczyk, p. Iwonie Mazurek. Życzymy dalszych sukcesów.

 

Galeria

Zobacz całą galerię