Szkoła partnerska z UMCS

Skrót

W ramach współpracy partnerskiej z UMCS, uczniowie klas 2 i 3 naszej szkoły uczestniczyli w XIX edycji Lubelskiego Festiwalu Nauki, biorąc udział w licznych warsztatach, wykładach i zajęciach projektowych między innymi na UMCS, który był jednym ze współorganizatorów festiwalu.

Szkoła partnerska z UMCS

Udział  w XIX Lubelskim Festiwalu Nauki


Dzięki nauce człowiek odkrywa wciąż więcej i więcej o sobie samym i otaczającym świecie.

W ramach współpracy partnerskiej z UMCS, uczniowie klas 2 i 3 naszej szkoły uczestniczyli w XIX edycji Lubelskiego Festiwalu Nauki, biorąc udział w licznych warsztatach, wykładach i zajęciach projektowych między innymi na UMCS, który był jednym ze współorganizatorów festiwalu.

XIX edycja Lubelskiego Festiwalu Nauki pod hasłem „Nauka dla przyszłości” okazała się rekordowym wydarzeniem, które pozostawiło niezatarte wrażenia i pełne inspiracji serca uczestników. Przez siedem dni festiwal zamienił Lublin i okolice w centrum fascynujących odkryć, naukowych dyskusji i artystycznych przeżyć. Głównym celem przedsięwzięcia było upowszechnianie, promowanie oraz popularyzowanie nauki i badań naukowych w społeczeństwie.

Lubelski Festiwal Nauki to nie tylko wydarzenie - to doświadczenie, które kształtuje naszą przyszłość. Niech ta fascynująca podróż w świat nauki i sztuki trwa nadal, inspirując dzieci i młodzież do dalszych odkryć i eksploracji.


Wykaz projektów realizowanych przez UMCS, w których uczestniczyli
uczniowie klas 2 i 3 naszej szkoły:

 
  • Przenoś […] słowika ze słyszenia – w widzenie, czyli o tym, jak korzystamy z doznań zmysłowych tworząc obraz świata – dr Ewa Zawadzka, Wydział Pedagogiki i Psychologii – Instytut Psychologii
Projekt miał na celu przybliżenie uczniom klas III szkół podstawowych wiedzy dotyczącej roli mózgu w konstruowaniu reprezentacji świata na podstawie danych dostarczanych przez narządy zmysłów. Uczestnicy poprzez zajęcia warsztatowe mieli okazję sprawdzić własne możliwości w zakresie poznawania świata za pośrednictwem poszczególnych zmysłów.
 
  • Pogłówkujmy z Panią Marią – rozwijanie myślenia i inspirowanie kreatywności w metodzie Montessori – dr Małgorzata Centner-Guz, Wydział Pedagogiki i Psychologii – Instytut Psychologii
Uczestnicy warsztatów poznali specyficzne dla metody Montessori materiały dydaktyczne rozwijające kompetencje poznawcze, matematyczne, językowe i kulturowe. Działania proponowane uczniom podczas warsztatów miały na celu aktywizowanie myślenia i budzenie kreatywności. „Jakie i ile konstrukcji można zbudować z różowej wieży i brązowych schodów?”, „Jaką moc ma trójkąt?”,  „Jak pomóc rycerzowi, którego boli ząb?” – to tylko niektóre z pytań, na które uczniowie spróbują odpowiedzieć.

 
  • Przez zabawę dookoła świata – międzynarodowe gry i zabawy dla dzieci – mgr Tomasz Borkowski, Centrum Kultury Fizycznej

W ramach projektu przedstawione zostały gry i zabawy popularne w innych krajach świata.
 
  • Tajemnice ciekłego azotu - dr Małgorzata Wiertel, dr Agnieszka Stępniak-Dybała, Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki

Młodzi pasjonaci nauki zostali zaproszeni do odkrywania tajemnic ciekłego azotu. Czy w ciągu kilku sekund można zamrozić owoce? Czy można bananem wbić gwoździa w deseczkę? Jak nadmuchać balon i się przy tym nie zmęczyć? Czy piłki potrafią tańczyć? Odpowiedzi na te i inne pytania poznali uczestnicy warsztatów.


 
  • Warsztaty kompetencji miękkich – Agnieszka Samujło, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Instytut Pedagogiki
W ramach warsztatów angażujemy uczestników w proces poznawania samego siebie i własnych możliwości oraz rozwijamy umiejętności komunikacyjne a także pomagamy rozwijać uważność na drugiego człowieka, jego potrzeby i sposób postrzegania świata. Warsztat ten jest propozycją wspomagania uczniów w rozwoju emocjonalnym i społecznym poprzez kształtowanie kompetencji miękkich.

Fotorelacja - LINK
Informację przygotowała:
Pani Barbara Bałdyga

 

Galeria

Zobacz całą galerię