Zajęcia dodatkowe w roku szkolnym 2023/2024
Błaszczak Marek, 2023-09-19
Skrót
Informacja o zajęciach dodatkowych realizowanych w szkole w roku szkolnym 2023/2024
Informujemy, że zapisy na zajęcia będą odbywały się w formie elektronicznej za pośrednictwem strony internetowej w dniu 21.09.2023 od godz. 17.00.
Wykaz zajęć dodatkowych w szkole rok 2023/24
Rodzaj zajęć | Nazwa zajęć | Opis zajęć | Osoba prowadząca | Grupy | Harmonogram zajęć |
ZAJĘCIA PLASTYCZNE | Barwne inspiracje | Barwne inspiracje to propozycja zajęć, dla dzieci które chcą eksperymentować na polu sztuki. Zajmiemy się malarstwem, rysunkiem i grafiką (linoryt). W wyrażaniu świata wyobraźni pomogą nam nie tylko tradycyjne materiały plastyczne, ale przede wszystkim otaczające nas przedmioty codziennego użytku, które tak bardzo pobudzają wyobraźnię. |
Agnieszka Kucharczyk | IV-VIII I-III |
4 godz. I gr Poniedziałek 14:30-16:00 II gr Środa 9:00- 10:30 |
ZAJĘCIA W PRACOWNI TWÓRCZEJ |
Supełek |
Supełek to propozycja zajęć dla najmłodszych podczas których zaprzyjaźnią się z przyborami krawieckimi. Będziemy rozwijać kreatywność i wrażliwość artystyczną poprzez wykonywanie prac ręcznych z wykorzystaniem technik krawieckich. |
Agnieszka Wróblewska | I-III | 2 godz. 9:40 – 11:10 Czwartek |
Modowe odkrycie |
Rozwijanie aktywności twórczej, wrażliwości artystycznej, estetyki ubioru i wytrwałości w dążeniu do celu – to tylko nieliczne zalety w obcowaniu z igłą i nitką. Podczas tych zajęć dzieci poznają podstawowe ściegi krawieckie i arkana pracy krawieckiej. |
Agnieszka Wróblewska | I-III | 2 godz. 13:30 – 15:00 Środa |
|
ZAJĘCIA MUZYCZNE |
Chór | Celem naszych spotkań będzie: - kształcenie głosu dziecięcego i umiejętności posługiwania się nim, - kształcenie słuchu muzycznego oraz rozwijanie wrażliwości intonacyjno- emisyjnej, - wyposażenie uczniów w podstawowe wiadomości i umiejętności w zakresie śpiewu, - wyrabianie umiejętności artystycznego wykonywania pieśni chóralnej i kształcenie umiejętności nadawania pieśni indywidualnego wyrazu interpretacyjnego, - poszerzanie wiadomości o muzyce i znajomości zapisu muzycznego. |
Natalia Szymaniak | I-III | 2 godz. Poniedziałek 15:30 – 17:00 |
W muzycznej bajce | Celem naszych spotkań będzie: - kształcenie poczucia rytmu, słuchu muzycznego oraz koordynacji ruchowej, - uwrażliwianie uczniów na pojawiające się melodie, - wyrabianie umiejętności nadawania indywidualnego wyrazu interpretacyjnego utworu - kształcenie głosu dziecięcego i umiejętności posługiwania się nim oraz utrwalanie poprawnej postawy - zainteresowanie uczniów różnymi formami kontaktu z muzyką - poznanie różnych form muzyki w bajkach oraz animacjach |
Natalia Szymaniak | I-III |
4 godz. Czwartek I gr 08:55 – 09:40 II gr 09:45 – 10:30 Środa III gr 14:25-15:10 IV gr 15:15-16:00 |
|
ZAJĘCIA TEATRALNE | Teatr dziecięcy z elementami tańca |
Zajęcia teatralne rozwijają uzdolnienia, kształtują wrażliwość estetyczną, a także wzmacniają poczucie pewności siebie. W ich trakcie poznamy różne formy teatralne. Będziemy wyrażać uczucia i przeżycia za pomocą mimiki, gestów, ruchów. Rozwiniemy umiejętności kreowania postaci. Zajęcia są świetną zabawą, podczas której można poznać lepiej swoje umiejętności oraz otworzyć się na innych. |
Ewelina Grzelak | I-III |
4 godz. I gr Środa 14:30-16:00 II gr Czwartek 9:00-10:30 |
Warsztaty teatralne | Zajęcia mają formę warsztatów, podczas których uczniowie rozwijają swoje uzdolnienia i zainteresowania związane z teatrem. Uczestnicy będą poznawać podstawy gry aktorskiej, wymowy oraz ruchu scenicznego. Dowiedzą się, jakie środki artystycznego wyrazu stosowane są w teatrze, jaką funkcję pełnią światło, muzyka, scenografia, kostiumy. Poznają budowę tekstu dramatycznego oraz będą tworzyć i odgrywać etiudy teatralne. Umiejętności zdobyte podczas warsztatów uczniowie wykorzystają w pracy nad przygotowaniem przedstawienia teatralnego, które zostanie zaprezentowane szerszej publiczności. |
Edyta Szczerbicka | IV-VIII | 2 godz. Czwartek 14:30-16:00 |
|
Teatrzyk ,,Błękitne oczko” |
Zajęcia teatralne w języku angielskim. Dzieci poprzez obcowanie z językiem obcym będą rozwijać kreatywność, spontaniczność i pewność siebie. Przygotują również inscenizację w języku angielskim. |
Agnieszka Ceglińska | I-III |
2 godz. Wtorek 9:00-10:30 |
|
ZAJĘCIA INFORMATYCZNE | Programowanie z Lego dla starszych | Na zajęciach w myśl zasady „nauka poprzez zabawę”, kładziemy nacisk na kreatywność, współpracę i krytyczne myślenie. Uczniowie dzięki nieograniczonym możliwościom jakie dają zestawy edukacyjne LEGO Education wzmacniają pewność siebie oraz rozwijają umiejętności przydatne w dorosłym życiu. |
Iwona Mazurek | IV-VIII | 4 godz. Środa I gr 14:30-16:00 II gr 16:00-17:30 |
Robotyka |
Zajęcia realizowane będą z wykorzystaniem robotów edukacyjnych Photon oraz klocków edukacyjnych LEGO. Poprzez proste sterowanie robotem dzieci nauczą się programować jego ruchy, wydawać dźwięki, zmieniać barwę czułek oraz oczu i okryją zasady działania czujników. W trakcie zajęć z klockami edukacyjnymi dzieci będą miały możliwość budowania modeli zwierząt czy urządzeń, które wprawią w ruch po odpowiednim zaprogramowaniu na tablecie. Uczniowie rozwiną wyobraźnię przestrzenną, nauczą się projektowania i planowania, analizowania problemów i tworzenia optymalnych rozwiązań. Wszystko to w najbardziej atrakcyjnej formie - poprzez zabawę! |
Agnieszka Chruściel | I-III | 6 godz. środa Grupa I 9:45-10:30 Grupa II 10:35-11:20 Grupa III 14:30-15:15 Grupa IV 15:20-16:05 czwartek Grupa V 8:55-9:40 Grupa VI 9:45-10:30 |
|
MOJE HOBBY |
Młodzi konstruktorzy i odkrywcy |
Uczniowie na zajęciach poprzez zabawę będą uczyć się bezpiecznego posługiwania narzędziami i urządzeniami technicznymi/elektrycznymi. Będziemy uczyć się innowacyjnego postrzegania problemów współczesnej techniki oraz dostrzegania/poszukiwania niestandardowych rozwiązań technologicznych. W miarę możliwości będziemy budować różnorodne konstrukcje z dostępnych materiałów. Niewykluczona byłaby korelacja (twórcza współpraca) w zakresie zajęć w pracowni twórczej, pracowni plastycznej i informatycznej (zajęcia dla starszych klas). |
Andrzej Rojewski | IV-VI | 3 godz. Poniedziałek 14:30 –16:45 |
Kulinarne odkrycia | Zdrowe przekąski, których przygotowanie zajmie mało czasu. Zaskakujące smaki z różnych państw, które polubi każdy. |
Magdalena Szwed | I-III | 2 godz. Piątek 8:00-9:30 |
|
Kreatywna fotografia | Zajęcia mają formę aktywnych warsztatów z kamerą cyfrową i analogową. Głównymi założeniami będą: praca z kamerą, obróbka zdjęć, praca w ciemni fotograficznej, zagadnienia techniczne związane z obsługą narzędzi. Częste wyjścia plenerowe oraz aktywność w studiu fotograficznym wprowadzą Cię w świat fotografii profesjonalnej. |
Marcin Janczyk |
VI-VIII | 4 godz. Poniedziałek Grupa I 14:00- 15:30 Grupa II 15:35-17:05 |
|
MONTAŻ I EDYCJA WIDEO |
Młody filmowiec |
Zajęcia z montażu filmów przy wykorzystaniu pakietu Adobe to niezwykła okazja dla dzieci, które pragną wkroczyć w fascynujący świat tworzenia własnych produkcji filmowych. To nie tylko lekcje edukacyjne, ale prawdziwa podróż przez proces produkcji filmowej, gdzie dzieci stają się reżyserami, montażystami i twórcami efektów specjalnych. Podczas tych zajęć dzieci odkrywają tajniki profesjonalnego montażu filmowego, eksplorując możliwości programów takich jak Adobe Premiere Pro i Adobe After Effects. |
Iwona Mazurek | VI-VIII | 2 godz. Wtorek 14:30-16:00 |
ZAJĘCIA JĘZYKOWE | ¿Hablas español? -język hiszpański | Podczas zajęć uczestnicy będą mieli możliwość rozwijać swoje kompetencje językowe i komunikacyjne w zakresie języka hiszpańskiego, jak również zgłębiać wiedzę na temat kultury krajów hiszpańskojęzycznych. | Marlena Ojer | VI-VIII | 4 godz. Grupa I piątek 13:40-14:25 Grupa II piątek 14:30-15:15 Grupa III piątek 15:20-16:05 Grupa IV środa 8:00-8:45 |
ZAJĘCIA SPORTOWE | Tenis ziemny | Zajęcia pozalekcyjne z tenisa to doskonała okazja dla dzieci i młodzieży, którzy kochają tenisa, aby rozwijać swoje umiejętności w tej dyscyplinie sportowej poza godzinami zajęć w szkole. To aktywność, która nie tylko pomaga poprawić technikę i sprawność fizyczną, ale także dostarcza przyjemności i zdrowego sposobu spędzania czasu wolnego. | Marek Błaszczak | V-VI | 4 godz. Grupa I poniedziałek 16.05-17.25 Grupa II wtorek 15.20-16.50 |