Projekt promujący czytelnictwo w klasach 1 - 8

Skrót

Prezentujemy wykaz działań realizowanych w klasach 1 - 8 w ramach projektu czytelniczego promującego czytelnictwo w roku szkolnym 2022/2023 w naszej szkole.

Narodowy program rozwoju czytelnictwa 2.0
Projekt promujący czytelnictwo w klasach 1-3

 

Dnia 29 września 2022 r. w ramach obchodów Dnia Głośnego Czytania w edukacji wczesnoszkolnej został zainaugurowany Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0. Uczniowie w ramach działań pt. „Lubimy czytać” wykonali plakaty promujące czytelnictwo.

Projekt czytelniczy składa się z dwóch propozycji tematycznych:
  • „Od najmłodszych lat z historią za pan brat”
    – I semestr, (koordynator działań: Iwona Batyra, Ewelina Grzelak)
  • „Szeroki świat czeka jak przyjaciel… Lubelszczyzna to dopiero początek”
    – II semestr, (koordynator działań: Joanna Piskorz, Anna Wójtowicz-Kardas)
W czasie trwania projektu uczniowie czytają lekturę szkolną, omawiają jej treść oraz wykonują zadanie, które jest efektem przeanalizowanej treści książki. Program zakłada różne zadania oraz formy jego realizacji w ciągu całego roku szkolnego w kl. 1-3.

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć LINK DO ZDJĘĆ

Informację przygotowała:
Barbara Bałdyga
Narodowy program rozwoju czytelnictwa 2.0
Projekt promujący czytelnictwo w klasach IV-VII

 

5 września 2022 r. uczniowie klas IV-VIII zainaugurowali Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0. Włączyli się w działania związane z obchodami akcji Narodowe Czytanie 2022. W tym roku podczas lekcji języka polskiego czytali „Ballady i romanse” Adama Mickiewicza. Wysłuchali także ballad w wykonaniu wybitnych polskich aktorów.

Kolejne działania były związane ze 180. rocznicą urodzin autorki „Roty” i ustanowieniem  przez Sejm RP roku 2022 Rokiem Marii Konopnickiej. Na ścianach wszystkich pracowni polonistycznych zawisły gazetki dotyczące życia i twórczości tej polskiej poetki. Na korytarzu szkolnym zorganizowano wystawę portretów 3D Marii Konopnickiej.

Uczniowie wykonali także plakaty i zakładki promujące czytelnictwo.

W ramach projektu „Czytanie znaków historii” dwie klasy wybrały się na wycieczki – klasa 7A wzięła udział w lekcji muzealnej Między Wschodem a Zachodem. Podziwiała Kaplicę Trójcy Świętej i zdobiące ją freski. Uczniowie klasy 5A uczestniczyli w warsztatach „Zawód archeolog”, podczas których  tworzyli naczynia i ozdoby z gliny, a następnie zwiedzali Lublin „Szlakiem legend lubelskich”.

W ramach projektu „Czytanie znaków świata” klasy 4A i 4C wyjechały na wycieczkę do Kozłowieckiego Parku Narodowego i do Kozłówki. Uczniowie poznawali składniki krajobrazu i zależności zachodzące w przyrodzie, wskazywali miejsca występowania obszarów chronionych, pomników przyrody, obiektów zabytkowych w najbliższej okolicy.

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć - LINK DO ZDJĘĆ

Informację przygotowała:
Barbara Żytyńska

Galeria

Zobacz całą galerię