Działania projektowe w szkole

Skrót

„Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki” Glenn Doman

Działania projektowe w szkole

„Zabawa jest nauką, nauka zabawą.

Im więcej zabawy, tym więcej nauki”


Glenn Doman

Nauka przez zabawę - czyli jak w prosty sposób przekazywać dziecku wiedzę? Świat nauki jest zgodny: spontaniczna zabawa to wielka wartość. Rozwija dziecko we wszystkich sferach: emocjonalnej, umysłowej, fizycznej i społecznej. Formy zabawy oczywiście różnią się w zależności od wieku dziecka, ale jej rola pozostaje niezmienna. Ideałem byłoby zatem tak zorganizować proces edukacji, aby jak najbardziej przypominał zabawę. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom od 30 marca do 1 kwietnia w naszej szkole realizowane były dwa projekty edukacyjne:

W kl.  1 – 3 -  „W to mi graj”, którego celem było rozwijanie zainteresowań grami planszowymi, które wpływają na sferę: intelektualną, emocjonalną, motywacyjną i społeczno-moralną. Doskonalą wszystkie operacje myślowe i skutecznie przyczyniają się do rozwijania spostrzegawczości, wyobraźni, pamięci, zaś przez swoją atrakcyjność dostarczają wielu przyjemnych doznań, które budzą pozytywną motywację  do nauki.


W kl. 4 – 8  - ZagrajMY w przerwie” to inicjatywa mająca na celu rozwijanie logicznego myślenia i umiejętności społecznych, rozładowanie negatywnych emocji oraz integrację uczniów z różnych klas.


Zabawa jest najczęściej podejmowaną formą aktywności od wczesnego dzieciństwa. Metody i techniki nauczania oparte na mechanizmach gier dydaktycznych mogą być stosowane podczas lekcji powtórzeniowych, przy realizacji nowego materiału lub podczas przerwy na szkolnym korytarzu. Nie bez znaczenia jest ich wymiar wychowawczy.

Fotorelacja:
Kl.  1 – 3 -  „W to mi graj” – ZOBACZ
Kl. 4 – 8  - „ZagrajMY w przerwie” ZOBACZ

Zespół Innowacji


 

Galeria

Zobacz całą galerię